Nepište jako grafomani - tipy pro psaní plánů
11.06.2019
Už víte, co má business plán obsahovat, ale ještě jste se do psaní nepustili? Nebo váš čeká příprava marketingového, obchodního, finančního nebo jiného plánu? Představa prokrastinace je sice lákavá, ale úspěchy nepřinese. Tak psaní neodkládejte. Zde je pár pravidel a tipů, jak na to:
1. Buďte struční a věnujte se tomu podstatnému
- Dlouhý a složitý plán nikdo nebude číst a ani se jím řídit (včetně vás)
- Plán je živý organismus a revidovat mnohastránkový dokument bude náročné (pro vás i všechny zapojené)
2. Buďte srozumitelní
- Pište jazykem, kterému rozumíte (různé zkratky nebo žargon nemusí všichni zainteresovaní znát tak, jako vy)
- Když používáte odborné nebo specifické výrazy, vysvětlete je v úvodu nebo v příloze plánu
3. Plán je základ pro řízený růst podnikání
- Napište si základní kostru plánu a průběžně ji doplňujte a aktualizujte
- Zapojte do tvorby i ostatní
Nebojte se toho. Nejtěžší je začít.
Pokud si nejste jistí, co vše do podnikatelského plánu patří, inspirovat se můžete článkem Co by měl obsahovat business plán.
Hodně štěstí při psaní.